fbpx

Varem tahtsin saada anatoomiks, veel proovisin maalida. Hiljem lõpetasin ülikooli ning sain sisekujundajaks. Siis tundsin et see moodne elukutse on väärtusetu. Kui sul on diplom, saad suurema enesekindlusega hüüda “vaba kassa!”. Tol ajal üürisin ühetoalist korterit Lasnamäel, ning minu palk oli 800€. Siis ostsin ühe suuna pileti Tenerifele. Olin valmis elama televiisori karbis rannas, kuid enne lahkumist jõudsin ära õppida nahktoodete restaureerimist. Ostsin kaasa 20 kg restauratsiooni jaoks vajalike tooteid ning lahkusin suvesse.
Kohapeal asusin kohe tööd otsima. Pöördusin autoremonditöökojadesse, mis pakkusid salongite restaureerimisteenuseid. Lõin uksed jalaga lahti ning väitsin et mul on viieaastane kogemus olemas (muidugi, see polnud tõsi, selleks ajaks pole isegi viit autot korda teinud). Hullumeelsus ja julgus. Aga nii saingi tööle ning hakkasin kogemust varuma. Paari kuu pärast asutasin enda ettevõte, rentisin väikese garaaži ja hakkasin sellest ajast leiba veega sööma sest teenisin ikkagi vähe. Mõne aja pärast hakkas minust positiivne tagasiside levima ja äri hakkas head sissetulekut tooma.

Asutas äri vanuses 29 a.

Tenerife, Hispaania

Praegu tunnen heast reklaamist puudu. Minu kliendid tulevad enamasti Facebookist. Minu töölehel on 400 jälgijat. Minu salong asub linna otsas kuid kliendid tulevad minu juurde. Õige reklaamiga oleksin veelgi edukam olnud. Aga ma ei leidnud spetsialisti, kes saaks minu reklaami Facebookis ja Instagramis seadistada.

Usun, et internet on äri arendamise jaoks vajalik. Tänapäeval on igal kliendil olemas nutitelefon ja konto vähemalt ühes sotsiaalvõrgustikus. Igaüks scrollib feedi mitu korda päevas. Minu arust on väga hea, kui ettevõtel on oma veebileht, kuid veel parem on omada ka Facebooki lehe. Sinna saab lisada nii tehtud tööde fotod, kui ka isikliku foto või hoopis nalja oma ameti kohta postitada, selleks et klient “tunneks sind isiklikult”. Nii tekib tihedam side klientidega. Suureks plussiks on ka see et seal võib näha jälgijate arvu kasvu, korraldada neile konkursse, loosida auhindu jne.

Kui ise otsin poodi, restorani või teenust siis kõigepealt avan vana hea Google. Esimese 2-3 lingi vahel valin, kuhu lõpuks pöördun. Aga uudishimu pärast külastan ka nende Facebooki lehte, uurin fotosid loen klientide tagasisidet.

Brändingu küsimuses armastan esteetikat. Kui teenuspakkujal on stiilne logo, ilusad fotod ja kaasaegne veebileht, siis hakkan uueks kliendiks! Pool tööd on neil tehtud, nüüd soovin proovida nende toodet/teenust.

Kunagi proovisin reklaami ise seadistada. Näppisin seadmeid intuitiivselt, vaatasin isegi paar veebiseminari. Lõpuks sain aru, et ma ei ole võimeline reklaami üles seada kvaliteetselt, nii et sellest oleks kasu. Suuremate summadega kui 50€ pole ma valmis niisama riskida. Pigem olen valmis maksma inimesele, kes teeb seda professionaalsel tasemel, kuid kahjuks siin saarel pole siiamaani sellist proffi leidnud.

Tänase päeva seisuga on mul: oma ettevõte, mille sissetulek on kaks korda suurem kui keskmine palk saarel. Ma ei tööta iga päev, vaid koostan endale sobiva graafiku ja olen iseenda perenaine. Minu noormees on samas ka minu kolleeg. Ta tegeleb autosalongite ümberõmblemisega. Sageli on minu klient ka tema klient ja vastupidi. Meil on koostöö. Minule jätkub tööd paariks-kolmeks päevaks nädalas. Kaaslasel on iga päev piisavalt tööd.

Ausalt öeldes tahaks küll laieneda, kuna on potentsiaali ja nõudlust. Selle jaoks on vajalik:

  1. Suurem tööruum hea asukohaga, kus käib palju rahvast.
  2. Kvaliteetne reklaam, et kliente tuleks pidevalt juurde.

 

Lõppkokkuvõttes usun, et veebileht ja sotsiaalvõrgustikud on ettevõttele vajalikud. Need on meie tänapäevased tööriistad arengus, reklaamis ja uute klientide otsingus.

¡Buena suerte!

Kontakt

Priisle 16, 13914 Tallinn, Eesti